Jojko

Na slovenský trh prišla nová detská televízia

Nová stanica pre deti vo veku 4-12 rokov sa volá Jojko a začala vysielať 1. januára 2020. Ako je zvykom v JOJ Group, uvádza rozprávky a programy pre deti výlučne v slovenskom jazyku.

Jojko nahradila známu televíziu Rik, ktorú malí diváci sledovali od roku 2015. Znamená to, že nová televízia vysiela na rovnakej frekvencii ako TV RIK a diváci ju nemusia hľadať v programovej ponuke.


„Deťom Jojko prinesie úplne nové, zábavné a kvalitne spracované seriály. Pri výbere obsahu náš tím dbal na to, aby rozprávky neobsahovali násilie, nevhodné slová, boli predovšetkým náučné a podnecovali detskú fantáziu,“ uvádza producentka televízie Dagmar Odrášková. „Malých divákov zabavia rozprávkové highlighty ako napríklad nový Nils Holgerson, Rev a motoroví miláčikovia, alebo Artur a Minimojovia. Televízia tiež odvysiela exkluzívne úplne nové časti animovaného seriálu Pat a Mat. Nebudú chýbať ani populárne rozprávky z československej tvorby ako napríklad Bob a Bobek králiky z klobúka, Krtko, Mach a Šebestová na cestách, alebo Rozprávanie o víle Amálke. Z rozprávkovej klasiky televízia odvysiela seriály No počkaj!, Macko uško a Bolek a Lolek,“ dodáva Dagmar. Deti sa môžu tiež tešiť aj na nové príbehy z vlastnej produkcie Jojka, a to na reláciu Sníček a Dúhalka, rodičom a deťom pomôže pri logopedických ťažkostiach pokračovanie Rapotáčika. V pláne televízie figurujú aj ďalšie zaujímavé relácie, ktorých výroba je naplánovaná v priebehu roka 2020.

Jojko však neostane iba pri televíznych aktivitách. „Deti sú pre nás dôležité. Našim cieľom nie je ich zabávať iba vysielaním detských relácii. Dbáme na ich zdravie a vývoj. Deti si musia rozvíjať fantáziu, predstavivosť, potrebujú sa naučiť porozumieť obsahu, ktorý počujú alebo čítajú. A na to sú najlepšie knihy, ktoré im môžu rodičia čítať a tak si okrem iného budovať s deťmi blízky vzťah,“ hovorí marketingová manažérka Františka Fedor. „V rámci aktivít detskej televízie plánujeme pokračovať aj vo vydavateľskej činnosti v spolupráci s našim obchodným partnerom. Nezabúdame ani na deti, ktoré milujú hudbu. Pre tie je tu náš Hugo, ktorý na svojich koncertoch baví deti po celom Slovensku. Snažíme sa robiť aktivity, ktoré deti podporia v mnohých oblastiach, ako je ich tvorivosť, fantázia, alebo pohyb,“ uzatvára.


Jojko je prémiovou stanicou, ktorú do svojej ponuky zaradila väčšina slovenských operátorov, a tak ju od januára môže sledovať so svojim drobcom aj vy.